COS – cost of sale. Czy Twoje kampanie są opłacalne?

Istnieje wiele sposobów na mierzenie opłacalności kampanii lub kanałów marketingowych. Wyjątkowo przydatnym KPI może być COS – z cost of sale. Jest to parametr szczególnie ciekawy, kiedy Twoje kampanie skonstruowane są w oparciu o marżowość produktów lub grup produktowych.

Jak policzyć cost of sale – COS ?

Formuła do wyliczenia parametru COS – cost of sale jest prosta. Można ją wyrazić procentowo lub w formie ułamka. Wersja procentowa jest jednak dużo czytelniejsza bo można ją porównać bezpośrednio do marży produktowej. Aby policzyć cost of sale – COS, potrzebujemy takich danych jak:

  • koszt marketingowy
  • przychód z działania marketingowego

Formuła do wyliczenia COS – cost of sale:

COS [%] = Koszt marketingowy / Przychód marketingowy * 100

Przykład wyliczenia COS – cost of sale

Załóżmy, że nasza kampania na Facebooku wygenerowała nam zamówienia na łączną wartość 100 zł. Wydaliśmy na ten cel 10 zł. Jaki jest nasz Cost of Sale – COS?

COS [%] = 10 zł / 100 zł * 100 = 10%

Z równania wynika, że aby wygenerować 100 zł przychodu musieliśmy wydać 10% tej kwoty – tj. 10 zł.

Dlaczego warto mierzyć COS – cost of sale?

Jeśli Wasza kampania ustrukturyzowana jest pod kątem docelowego ROAS, docelowej marży etc. to dzięki parametrowi cost of sale – COS – łatwo zorientujesz się jaki procent Twojej marży będzie kosztem marketingowym.

Załóżmy, że Twoja grupa reklam to obuwie damskie na które biznesowo nakładasz 40% marży a Twoje dotychczasowe koszty marketingowe przy sprzedaży tego produktu oceniasz na około 20%. Z tego wynika, że powinieneś celować w maksymalny COS per kanał/kampania w okolicach 20% by zachować ten stosunek kosztów.

W przypadku przekroczenia wartości COS powyżej 20%, zaczniesz tracić swój zarobek. W przypadku kiedy COS osiągnie np. 40% – na pewno na produkcie sprzedawanym tym kanałem nie zarobisz.

Artykuły pozwiązane

Śledzenie Facebook Pixel oraz Conversion API

Conversion API Facebooka vs. Pixel Facebooka: Który wybrać?   Konwersje Facebooka to kluczowy czynnik sukcesu dla wielu firm, które prowadzą działalność w internecie. Aby monitorować

Konwersja Google Ads

  W dzisiejszym cyfrowym świecie, sukces reklamy online zależy od skuteczności konwersji. Dla marketerów korzystających z Google Ads, śledzenie konwersji jest nieodłącznym elementem strategii. W

small_c_popup.png

Learn how we helped 100 top brands gain success.

Let's have a chat